ОСНОВИ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ
7 клас (17 год)
Пояснювальна записка
На порозі XXI століття
людство створило промислово та інформаційно розвинуту цивілізацію, ознакою
нестабільності якої є деградація довкілля. Одним із факторів стабільності
розвитку цивілізації є освіта, роль якої об'єктивно зростає. Згідно із законом
України "Про загальну середню освіту", завданням освіти є формування
особистості учня, розвиток його здібностей, обдарувань, наукового світогляду,
виховання патріотизму,. Цьому завданню відповідає пропонований курс
"Основи енергозбереження".
Метою курсу є:
навчити учнів раціонально
використовувати енергоресурси України;
виховати патріотичне
почуття, громадянську відповідальність, уміння та бажання піклуватися про свою
Батьківщину;
розвивати бережливе ставлення
до використання енергоресурсів.
У 1994 році був прийнятий
закон "Про енергозбереження"; в 1996 році розроблена Комплексна
програма енергозбереження, а в 1997 році - обласні регіональні програми
енергозбереження. В 2001-2005 роках здійснюється II етап Комплексної програми.
Освіта у сфері
енергозбереження - це процес набути та засвоєння знань про основи
енергозбереження, виховання у дітей внутрішнього прагнення до економії
енергетичних ресурсів, небайдужого ставлення до нераціонального використання енергетичних
запасів.
У 2001 році була
розроблена програма курсу "Основи енергозбереження. 5-6 клас", що має
пропедевтичний характер і готує дітей до вивчення цього предмета у 7-9 класах
на більш серйозному рівні. У 5-6 класах цей курс має більш описовий характер і
практично-прикладне значення.
Програма "Основи
енергозбереження. 7 клас." є логічним продовженням курсу "Основи
енергозбереження. 5-6 клас." і повинна бути доповненням до курсу фізики
для 7 класу. На цей курс виділяється 0,5 години на тиждень не за рахунок уроків
фізики, а в додаток до 2 годин фізики. Курс цей також має практично-прикладне
значення. Біля 70% навчального часу відведено на розв'язування
експериментальних задач, виконання практичних робіт і проведення екскурсій.
Поурочне
планування
№ п/п
|
Тема уроку
|
К-сть год
|
1.
|
Що
вивчає курс "Енергозбереження". Поняття
енергії. Види енергії (механічна, теплова, світлова,
хімічна, електрична, атомна). Потужність
|
1
|
2.
|
Одиниці вимірювання енергії та
потужності. Історія виникнення їхніх назв
|
1
|
3.
|
Екскурсія на
місцеве підприємство
|
1
|
4.
|
Джерела енергії
на Землі. Сонце як джерело енергії
|
1
|
5.
|
Практична робота №1. "Конструювання
сонячного годинника. Спостереження за Сонцем"
|
1
|
6.
|
Практична робота
№2. "Перевірка стану затемнення вікон"
|
1
|
7.
|
Поновлювальні
джерела енергії (вода, вітер, біомаса). Вітрова енергія
|
1
|
8.
|
Практична робота №3. "Визначення
швидкості поширення га потужності вітру"
|
1
|
9.
|
Практична робота №4. "Виготовлення
діючої моделі вітряка та вдосконалення її"
|
1
|
10.
|
Практична робота
№5. "Визначення швидкості течії води в крані"
|
1
|
11-12.
|
Історія
виникнення, розвитку споживачів та перетворювачів енергії
|
2
|
13.
|
Практична робота
№6. "Розрахунок калорійності сніданку"
|
1
|
14.
|
Використання та
збереження енергії в побуті та в громадських місцях
|
1
|
15.
|
Підсумково-узагальнюючий
урок
|
1
|
16.
|
Практична робота №7. "Набуття навичок користування лічильниками води і
газу"
|
1
|
17.
|
Екскурсія
|
1
|
Укладачі: Стрюк Л. О. -методист Полтавського обласного інституту
післядипломної
педагогічної освіти;
Хлопов А. М. - учитель
СЗШ №37; Шкало А. І. - учитель СЗШ №26;
Лейко Л. І. - учитель
СЗШ№12; Кладченко А. В. - учитель СЗШ№16;
Корсунський В. Д. - учитель
СЗШ№9 м. Полтави
|