Критерії
оцінювання рівня вмінь використовувати теоретичні знання
для
розв'язування задач
Визначальним показником
для оцінювання вміння розв'язувати задачі є їх складність. Складність завдання
залежить від: 1) кількості правильних,
послідовних, логічних кроків та операцій, здійснюваних учнем.
Такими кроками можна
вважати вміння (здатність):
·
усвідомити умову задачі;
·
записати умову задачі у скороченому вигляді;
·
зробити схему або рисунок (за потреби);
·
виявити, яких даних не вистачає в умові задачі, та знайти
їх у таблицях чи довідниках;
·
виразити необхідні величини в одиницях СІ;
·
скласти (у простих випадках — обрати) формулу для
знаходження шуканої величини;
·
виконати математичні дії й операції;
·
здійснити обчислення числових значень невідомих величин;
·
аналізувати і будувати графіки;
·
користуватися методом розмірностей для перевірки
правильності виведеної формули;
·
оцінити одержаний результат та його реальність,
раціональність обраного способу розв'язування;
2) типу завдання (з одної теми або з
різних тем (комбінованого), типового (за алгоритмом) або нестандартного).
Чим складнішим є завдання, з яким впорався учень, тим вищим балом
оцінюється його досягнення.
Оцінюючи за 12-бальною шкалою вміння учнів виконувати завдання, доцільно
користуватися характеристиками рівнів навчальних досягнень учнів, поданими
нижче.
Початковий рівень (1-3 бали)
|
Учень уміє розрізняти
фізичні величини, одиниці вимірювання з даної теми, розв'язувати задачі за
допомогою вчителя лише на відтворення основних формул; виконувати найпростіші
математичні дії.
|
Середній рівень (4-6 балів)
|
Учень розв'язує типові
задачі та виконує вправи на одну-дві дії (за зразком), може обґрунтувати
деякі логічні кроки за допомогою вчителя
|
Достатній рівень (7-9 балів)
|
Учень
самостійно розв'язує типові задачі й виконує вправи з одної теми, обґрунтовуючи
обраний спосіб розв'язання.
|
Високий рівень (10-12 балів)
|
Учень
самостійно розв'язує комбіновані типові задачі стандартним або оригінальним
способом, розв'язує нестандартні задачі.
|
|